Selam Arkadaşlar
Atölyemize hoşgeldiniz

Biliyorsunuz ben, sizden gelen e postaları daima büyük bir
zevkle cevaplandırıyorum ve sorularınıza mümkün olduğunca
ayrıntılı açıklamalarla yanıt vermeye çalışıyorum.
Bu böyle de devam edecek...
e- postalarınızı her zaman beklerim :))

Ancak devamlı sorulan sorular ve yanıtları için ayrıca bir
" Atölyemiz " köşesi hazırlayalım istedik.
Seramik çiçeklerimizin tanzimi, boyaması ve işinize yarayacak
daha birçok faydalı bilgiyi ve tecrübelerimizi sizinle
paylaşalım hem sizin , hem de bizim işimiz kolay olsun dedik.
Ne dersiniz, iyi olur değil mi ?
E hadi o zaman , lafı uzatmadan hemen işe başlayalım...

Tüm zamanların en çok sorulan sorusu
"Bu gülleri neyle boyuyorsunuz ?" olduğu için bu sorudan
başlıyorum. Sonra yapıştırma , vernik veya diğer dekortif
boyama teknikleri ile de devam ederiz.

İşte ilk soruya cevabım, ben bu gülleri ve çiçekleri yapacağım projeye
hangisi uygunsa , hangi tür boya kullanmak istiyorsam onunla
boyuyorum. Akrilik başta olmak üzere yağlı boya ,suluboya ,
guaj boya hangisi size kolay geliyorsa kullanabilirsiniz.
Ben fırsat buldukça hepsiyle çalışmalar yapıp fotoğraflarını
buraya eklemeye çalışacağım.

İlk olarak size eeeeeen kolay teknikle yani yağlı boyayla
yaptığım denemeleri göstermek istiyorum.
Bakın gerçekten de bu teknikle boyamak ne kadar kolaymış ...

* Önce yağlıboyayla gülümüzü güzelce boyuyoruz .
Sonra temiz bir bezle üst kısımlardaki fazla boyayı siliyoruz.
Olay bundan ibaret..!

İsterseniz siz önce aşağıdaki resimlere bir göz atın,
sonra ben size ayrıntıları anlatayım.





Hangi marka yağlı boya , ne renk ve neyle inceltiyorum
diye sorduğunuzu duyar gibiyim . Marka olarak birşey söylemiyorum .
Tabi ki kaliteli, markalı yağlı boyalarda renk seçeneği çok fazla.
E tabi sonuç ta güzel oluyor ama çocukların kullandığı ,
kırtasiyelerde tek tek de satılan minik tüpler var , fiyatları da
çok ucuz.
Aslında size çok çok az bir miktar boya yeteceği için bu minik
tüplerdeki boyalarla da çalışabilirsiniz. Onlarda yalnızca fazla
renk seçeneği yok o kadar . Artık seçim size kalmış.

Renk konusuna gelince...

Bu teknikte boyayı sürüp sonra da sildiğimiz için koyu
renklerle çalışabiliyoruz. Yani diyelim ki pembe bir gül
boyamak istiyoruz, pembe yağlıboya almıyoruz.
Kırmızı boyayı sürüp silince geriye zaten pembe bir renk kalıyor.
Pembenin tonları için kırmızıya biraz kahverengi ekleyip
daha solgun bir pembe veya gül kurusu tonları yakalayabiliriz.
Ya da biraz sarı ilavesiyle somon da elde edebiliriz.
Bu teknikte genel amaç güllerin dip kısımlarının daha koyu
renkte kalması. Silerek fazla boyayı aldığımız üst kısımlar ise
daha açık renk kalacağı için gerçek güllerdeki tonları kolay
yoldan elde etmiş oluyoruz.

İPUCU: Yağlıboyayı biraz inceltirsek daha rahat
çalışırız . Bunun için terebentin kullanabilirsiniz. Ben bu
çalışmada sentetik tiner kullandım.Resim yağları da
kullanabilirsiniz ama bu yağlar sararma yapacağı için
kırmızı , sarı , somon tonlarında daha güzel duruyor.
Eğer toz pembe bir gül boyamak isterseniz sentetik terebentin

veya tiner daha iyi olur. Gülün üzerini silerken de çok az bir
miktar tinerle kumaşınızı nemlendirirseniz işiniz daha kolaylaşır.

Ve yapraklar...


* Yaprakları da aynı şekilde yeşil yağlıboyayla boyuyoruz ve fazla boyayı üzerinden alıyoruz.

*Güllerimizi ve yapraklarımızı boyadıktan sonra yağlıboyanın kuruması için toz almayan bir yerde bir süre bekletiyoruz. Yağlıboya elimize bulaşmıyorsa güllerimiz tanzim için hazır demektir. Yani demek oluyor ki gül tanzimleri ile ilgili bölümümüze gelmiş bulunuyoruz.


GÜL TANZİMİ ÇALIŞMALARI

Bana en çok sorulan sorulardan biri de güller ve çiçeklerin yapıştırılması yani tanzimi oluyor .Umarım aşağıdaki fotoğraflar ve açıklamalar bu konuda size bir fikir verecektir. Şimdi adım adım başlayalım.

Hazırlayacağımız gül tanzimini hayalimizde şöyle bir canlandırarak işe başlıyoruz.Sonra da elimize güllerimizi alıyoruz ve hayalimizdeki tanzim için denemeler yapıyor ve zevkimize göre güllerimize bir form veriyoruz ve tanzimimizi oluşturuyoruz . Yapıştırma işlemi az sonra...

İPUCU : Ben burada size göstermek için düz bir ahşap
üzerine çalıştım ama siz gülleri doğrudan bir kutu veya sandık
üzerine uygulayabilirsiniz. Ya da bir asetat veya naylon üzerine
tanziminizi yapıştırabilirsiniz ve tutkal kuruduğunda buradan
çıkartıp istediğiniz bir obje üzerine de yapıştırabilirsiniz.


* İlk adım olarak gülleri ve sonra da etrafına yaprakları yerleştiriyoruz.

*Yaprakların güllerin dibine tam olarak oturabilmesi için gerekirse minik
bir pense ile yaprakların dip kısımlarından az bir miktar kırıyoruz.


* Tanzimimizi tamamladığımızda yine güllerden başlayarak yapıştırma işlemine geçiyoruz. Yapıştırmak için en ideal olanı beyaz ahşap tutkalı çünkü hem çalışması kolay , hem ucuz, hem de yavaş kuruduğu için eğer beğenmediğiniz bir yer olursa düzeltmek için vaktiniz oluyor.



İPUCU : Beyaz tutkalı plastik bir kontur tüpüne
örneğin saç boyalarının plastik tüpleri gibi bir tüpe
koyabilirsiniz. Böylece elinizin altında tüm hobi
çalışmalarınızda kullanabileceğiniz bir yapıştırıcınız olur.

Sizin için değişik formlarda gül tanzimleri denemeleri yaptım.
Aşağıdaki görüntülerde de görebileceğiniz gibi bazılarında
goncalar da ilave ederek tanzimimi zenginleştirdim.
Pekçok gül modelimizin içinde bu goncalardan zaten var .
Ama eğer daha çok gonca ve yaprakla çalışıp daha gösterişli
tanzimler yapmak isterseniz bir de No :21 Gül Goncaları
modelimiz olduğunu hatırlatırım .


Tüm modellerimize ait listeye buradan ulaşabilirsiniz.





Gül tanzimi denemelerimizi şimdilik sonlandırıyorum.
Sizden gelen sorularla isterseniz bu konuya yeniden dönebiliriz.
Ben de size bir sonraki konumuzu yani "Vernikler" konusunu
hazırlamaya başlayayım .
Görüşmek üzere...

Next next home